Naprawiać czy nie naprawiać?
Cała prawda o serwisie drukarek.
Sytuacja rynkowa i brak dostępności różnych urządzeń IT oraz poszukiwanie możliwych oszczędności w
firmach, skłaniają coraz więcej osób do poważnego zastanowienia się, czy należy pozbywać się starego
sprzętu, w szczególności drukarek. Dochodzi do tego potrzeba ochrony środowiska
oraz rosnąca świadomość konieczności redukcji odpadów.
Serwis tańszy niż ‘nowe’
Tak więc dla nas odpowiedź jest prosta. Jeśli tylko można, naprawiajmy!
Z reguły koszt naprawy jest opłacalny dla użytkownika i bez porównania niższy od kosztu zakupu nowego
sprzętu. Poza tym wyczekiwanie na dostawy nowych urządzeń to strata czasu i pieniędzy. Lepiej sprzęt
zreperować i uniknąć niepożądanych przestojów w pracy.
Drugie życie Waszej drukarki!
Doświadczeni serwisanci posiadający autoryzacje i odpowiednie certyfikaty potrafią często tchnąć nowe
życie w urządzenia, które do nich trafiają.
Jeśli Wasza drukarka akurat nie domaga, a spełniała Wasze oczekiwania do tej pory, warto o nią zadbać.
Wizyta w dobrym serwisie pomoże jej wrócić do formy i spisywać się lepiej niż kupione na jej miejsce
‘cokolwiek’, akurat dostępne w sprzedaży.
Sprawdzone znaczy dobre
Warto zaufać sprawdzonym rozwiązaniom, i nie raz potwierdza się opinia, że „kiedyś to były sprzęty, nie
to, co teraz”. Okazuje się, że lepiej naprawiać starsze urządzenia niż kupować nowe! Trafiają się np.
współczesne drukarki, które nie zostały należycie przetestowane przez producenta, a ich oprogramowanie nie
jest wolne od błędów… Czy warto przepłacać i ryzykować? Raczej nie.
Mniej elektroodpadów – ulga dla Ziemi
Możemy działać w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem - zamiast pospiesznie wyrzucać sprzęt, próbujmy go
naprawiać! Decyzja o rewitalizacji używanej drukarki będzie dowodem na to, że podążacie za eko-trendami, a
redukując ilość elektroodpadów na Ziemi najzwyczajniej jej pomagacie! Ta świadomość z pewnością poprawi
Wam samopoczucie.
Na czym polega usługa serwisowa?
Serwis drukarki ma za zadanie zachować lub przywrócić funkcje urządzenia drukującego, by działały bez
zarzutu, niemalże tak jak w nowym sprzęcie.
Usługa przeglądu okresowego rutynowo obejmuje:
demontaż urządzenia i sprawdzenie stanu zużycia lub usterek jego elementów
czyszczenie z zabrudzeń, usuwanie kurzu, pyłu, resztek tonera;
dotyczy obudowy, wnętrza, układu optycznego, podajników papieru
konserwację zespołów wewnętrznych, w tym wszelkich czujników, rolek, wałków, łożysk,
zębatek oraz
układu grzewczego
ewentualną wymianę uszkodzonych lub zużytych części urządzenia
weryfikację i regulację poboru papieru
montaż oczyszczonego urządzenia po konserwacji i naprawach
kontrolę wykonanej usługi czyli test poprawności próbnych wydruków
Jak często do serwisu?
To zależy…
Znana z medycyny zasada, że “lepiej zapobiegać niż leczyć”, dotyczy również drukarek i ogólnie sprzętu IT.
Regularny serwis pozwala zapobiec poważniejszym awariom sprzętu i w rezultacie uniknąć niepożądanych
przestojów w pracy. Warto też pamiętać, że koszt pojedynczej poważniejszej naprawy może być większy niż
wydatek na przegląd czy konserwację.
Generalnie zaleca się czyszczenie i konserwowanie drukarek przynajmniej raz w roku. Jednak przy większej
eksploatacji urządzeń, np. w kancelariach, biurach notarialnych czy rachunkowych, może okazać się
potrzebne częstsze serwisowanie i przeglądy co pół roku.
O częstości przeglądów decydują również warunki w jakich urządzenie jest używane. Kiedy działa w
pomieszczeniu o dużej wilgotności, jest narażone na kurz i pył, lub jest eksploatowane bez przerwy po
kilka i więcej godzin dziennie, z pewnością będzie wymagało większej liczby przeglądów I konserwacji w
ciągu roku.
Dobry serwis – dłuższe życie!
Dołączana do urządzenia drukującego standardowa gwarancja producenta działa przez czas ograniczony, a
musimy się liczyć ze zużyciem części i koniecznością ich wymiany.
Chcąc zadbać o ‘długowieczność’ naszych drukarek trzeba pamiętać o regularnym ich serwisowaniu.
Najlepiej znaleźć w okolicy zaufany serwis posiadający niezbędne uprawnienia i certyfikaty. Warto
skorzystać z możliwości podpisania umowy na stałą obsługę serwisową. Wtedy serwis dostosowuje pakiet do
indywidualnych potrzeb klienta.
Przykładowo może on obejmować porady zdalne (telefoniczne lub mailowe), szybkość reagowania na zgłoszenia,
terminarz przeglądów urządzeń, i in.
Dodatkowym wsparciem dla klienta może być opcja wypożyczenia sprzętu zastępczego, bezkosztowe diagnozy i
estymacje wydatków na naprawy, dostawy części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych, a także szkolenia
z obsługi drukarek dla osó korzystających z nich w biurze klienta.
Koniec gwarancji producenta? Żaden problem!
W uznanych serwisach (tak jak np. w Marcovej) przyjmuje się do diagnostyki i późniejszej naprawy sprzęt
większości producentów na rynku.
Dotyczy to głównie serwisu pogwarancyjnego drukarek wyprodukowanych przez firmy, których certyfikaty i
stosowne autoryzacje do wykonywania napraw pracownicy serwisu posiadają.
W przypadku Marcovej są to m.in. marki Xerox, Kyocera, Canon, OKI, HP, i Konica Minolta.
Zapraszamy do kontaktu z naszymi punktami serwisowymi.
Marcova ma swoje serwisy na terenie całego kraju. Przekonacie się, że koniec gwarancji nie musi oznaczać,
że życie drukarki właśnie się kończy!...