dzierżawa drukarek, dzierżawa drukarek warszawa, wynajem drukarek, wynajem drukarek warszawa, wynajem kserokopiarek, dzierżawa kserokopiarek, leasing drukarek, sprzedaż urządzeń drukujących, Lexmark, Konica Minolta, Canon, Kyocera, Serwis, Drukarki, Laptopy, Naprawa drukarek, Materiały eksploatacyjne, Tusze, Tonery
Savoir Vivre 01

Savoir vivre i spotkania online.
Czy potrafimy jeszcze się zachować?

Biuro

Co z tymi zasadami?

Separator
Mówi się, że zasady są po to, by je łamać, ale czy na pewno w nowych warunkach doby cyfryzacji należy odchodzić od zdrowej i przyjaznej etykiety? Czy dobre nawyki, które udało nam się wykształcić przy okazji biznesowych kontaktów na żywo, warto zastępować nowymi zwyczajami wynikającymi często z naszego lenistwa, niechlujstwa lub źle pojętej wygody?

Zagadnieniu savoir vivre online przyglądamy się już praktycznie na co dzień. W nowej rzeczywistości związanej z transformacją trybu pracy jest to temat ważny dla ludzi biznesu, firm, pracowników, a przy okazji dla dziennikarzy i ośrodków badawczych.

Brands IT przytacza ciekawe, a nawet szokujące wyniki badania przeprowadzonego przez ClickMeeting.

Okazuje się, że:

• uczestnicy spotkań online odczuwają dotkliwie brak jasnych i powszechnie egzekwowanych zasad etykiety,

• 21% respondentów przyznaje się do udziału w spotkaniu online w ubraniu nieformalnym, a mianowicie w piżamie,

• najbardziej rozprasza respondentów sytuacja, gdy uczestnicy spotkania, którzy nie wypowiadają się w danym momencie, mają włączone mikrofony,

• dla 48% ankietowanych włączona kamera podczas spotkania online jest oznaką szacunku dla jego pozostałych uczestników.

Savoir Vivre 02
Porozmawiajmy w ciszy, spokoju, w zgodzie z etykietą…

Jak się zachowywać, by spotkanie online przebiegało płynnie, zarówno pod względem merytorycznym jak i technicznym oraz ze zwracaniem uwagi na elementarny komfort rozmowy.

Nie jest zaskoczeniem, że dźwięki i hałasy otoczenia rozpraszają i utrudniają prowadzenie konwersacji. (Odsyłamy tu Czytelników do artykułu o HIDE PHONE BOOTHS). Dla aż 66% ankietowanych irytujące są dźwięki z otoczenia rozmówcy, które przedostają się przez włączony mikrofon, kiedy uczestnik spotkania akurat nie zabiera głosu.

44% narzeka na złe przygotowanie do wystąpień online i np. szukanie już na wizji potrzebnych do prezentacji materiałów.

23% uznaje za rozpraszające, gdy uczestnik wideo spotkania nie patrzy w kamerę.

Naprawdę nieliczna grupa nie poddaje się niczemu – to raptem 10% badanych, którzy deklarują, że nic ich nie rozprasza i nie wytrąca z rytmu.

Savoir Vivre 03
Unikajmy żenady. Nie wszystko nowe znaczy dobre.

Przyjrzyjmy się jeszcze nowym zwyczajom.

Otóż moda na dres wyraźnie zawładnęła wieloma spotkaniami online.

Kiedy 48% badanych przyznaje, że włączona kamera podczas spotkania online jest oznaką szacunku, co w takim razie z nieformalnym ubiorem, który tak często wybieramy. Aż 53% wybrało dres, (jest to logiczna kontynuacja 23% ‘występujących’ w piżamach), i może zastanawiać, że tylko 57% zdecydowało się na ubranie eleganckiego stroju, np. koszuli z kołnierzykiem czy marynarki.

Te dane dają do myślenia, a konstruktywne wnioski nasuwają się same. Chcemy pielęgnować dobre obyczaje i przenosić zachowania ze spotkań tradycyjnie odbywanych na żywo. Będzie na miejscu zacytować tutaj Dyrektor Zarządzającą ClickMeeting, Dominikę Paciorkowską, która mówi, że: “wielu uczestników spotkań online chciałoby, żeby udział w nich jak najbardziej przypominał doświadczenie spotkania na żywo. Dlatego zależy im na włączonej kamerze czy odpowiednim stroju”. Zwraca uwagę też na “nowe rozwiązania, które pomagają skrócić dystans między uczestnikami spotkań i pozwolić im na jak najlepsze doświadczenia i interakcje w wirtualnych relacjach”.

Pamiętajmy zatem, by podczas spotkań online:

1. pozdrawiać się - witać i żegnać (75-79% wybiera “cześć”, “dzień dobry” oraz “do widzenia”, a 5- 9% machanie ręką do kamery),

2. zadbać o punktualność (co oznacza w praktyce zalogowanie się do systemu nawet 5 minut przed zaplanowanym spotkaniem; aż 87% badanych uznaje to za ważne),

3. nie opuszczać spotkania przed końcem bez naprawdę istotnej przyczyny,

4. przedstawiać uczestnikom klarowną agendę, by znali tematy i ilość czasu jaką mają poświęcić,

5. nie prowadzić równolegle innego spotkania czyli np. nie szeptać z kimś w pokoju poza kamerą,

6. zadbać o dobrą techniczną jakość połączenia wideo i audio (duży asortyment wysokiej klasy sprzętu do wideokonferencji jest w naszej ofercie. Wystarczy zapytać konsultantów Marcovej lub sprawdzić.

7. uważać na mikrofon i pilnować trybu - zmieniać ‘włączony’ na ‘wyłączony’, aby uniknąć sprzężeń,

8. mówić nie za szybko, z dbałością o to, by być dobrze słyszalnym i rozumianym,

9. utrzymywać kontakt wzrokowy z uczestnikami czyli patrzeć w obiektyw kamery,

10. ubierać się stosownie – elegancki wygląd jest wciąż postrzegany jako oznaka szacunku dla pozostałych uczestników meetingu.

Chyba nie są to wymagania nie z tej ziemi, więc pielęgnujmy dobre obyczaje, podtrzymujmy je w nowych okolicznościach, rozważnie korzystając z cyfryzacji, ale nie ulegając jej w kwestii etykiety i stosownego zachowania. To część elementarnej kultury, którą staramy się chronić i przekazywać kolejnym pokoleniom.

Strzałka Powrót



Masz pytania?
Skontaktuj się z naszym doradcą.




Możesz również wypełnić
formularz kontaktowy




Przycisk X

Skontaktuj się z nami.


* Wpisz poprawne dane
* Wpisz poprawne dane
* Wpisz poprawne dane
* Wpisz poprawne dane
* Wpisz poprawne dane
* Wysyłając wiadomość, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu odpowiedzi na Twojego e-maila, lub w celach marketingowych, jeśli będzie wymagała tego odpowiedź. Zgodę możesz w każdej chwili wycofać, a szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.
Przycisk X
Formularz ikona
Formularz napis
Twoja wiadomość została wysłana.
Czekaj na kontakt od nas.
Logo Marcova







Zapisz się do newslettera i zainspiruj się

* Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na przesyłanie Ci informacji o nowościach, promocjach, produktach i usługach Marcovej. Zgodę możesz w każdej chwili wycofać, a szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Adres firmy

ul. Żeromskiego 32
05-270 Marki






Kontakt

t.: +48 22 510 11 99
warszawa@marcova.pl



Social media

Facebook logo Linkedin logo

© 2024 Marcova Biznes Sp. z o.o. (dawniej Marcova Sp z o.o. Sp. komandytowa)
projekt: Hype™ , wykonanie: CodeDeploy
Stopka slogan